Zakład Gospodarki Lokalowej w Radzyniu Podlaskim informuje, że w dniu 14.02.2025 r. do osób ubiegających się o zawarcie umowy najmu lokalu z mieszkaniowego zasobu Miasta Radzyń Podlaski zostały wysłane pisma oraz druki wniosków w celu aktualizacji danych i potwierdzenia dalszego oczekiwania na „przydział” lokalu. Złożenie zaktualizowanego wniosku będzie potwierdzeniem oczekiwania na pomoc mieszkaniową, natomiast brak odpowiedzi uniemożliwi dalsze rozpatrywanie wniosku.
W związku z ogłoszeniem w dniu 12.02.2025r. przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej waloryzacji emerytur i rent o 105,5 %, obowiązującej od dnia 01.03.2025 r., zmieni się wartość dochodu, określonego progiem w par. 3 Uchwały nr XLV/289/2018 Rady Miasta Radzyń Podlaski z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Radzyń Podlaski, uzasadniającego oddanie w najem lokalu osobom wnioskującym o zawarcie umowy najmu lokalu na czas nieoznaczony, umowy najmu socjalnego lub umowy podnajmu z zasobów Miasta Radzyń Podlaski.
Nadesłane zaktualizowane i nowe wnioski będą weryfikowane pod kątem spełnienia warunku nieprzekraczalności progu dochodowego po dniu 01.03.2025r. tj. od dnia obowiązywania nowej wartości najniższej emerytury.
W celu realizacji w/w aktualizacji, na adresy korespondencyjne wskazane w złożonych wcześniej wnioskach, ZGL przesłał nowe druki do wypełnienia, podpisania i dostarczenia ich do Zakładu Gospodarki Lokalowej w Radzyniu Podlaskim, ul. Lubelska 5, 21 300 Radzyń Podlaski wraz z wymaganymi załącznikami do dnia 28.02.2025 r. (druki dostępne sa również w zakładce „do pobrania” na stronie www.zglradzyn.pl)
Zgodnie z paragrafem 9 Uchwały nr XLV/289/2018 Rady Miasta Radzyń Podlaski z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Radzyń Podlaski, w przypadku złożenia niekompletnego wniosku, wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia braków w wyznaczonym terminie. Nieuzupełnienie braków w określonym terminie skutkuje pozostawieniem wniosku o najem lokalu bez rozpatrzenia.
ZGL przypomina, że w przypadku każdorazowej zmiany danych wpisanych do złożonego wniosku, a w szczególności adresu korespondencyjnego i numeru telefonu, należy ją zgłosić do ZGL. Niewłaściwe dane kontaktowe będą skutkować utratą możliwości przekazania wnioskodawcy informacji z ZGL lub Społecznej Komisji Mieszkaniowej, a co za tym idzie brakiem możliwości skompletowania dokumentacji i realizacji wniosku.
Dyrektor ZGL Tomasz Piotrowicz